نگهداری و تعمیرات در شرکت دانش‌بنیان همگام صنعت 

دپارتمان نگهداری و تعمیرات در شرکت دانش بنیان همگام صنعت ایستا اهواز از آغازین روزهای تاسیس این شرکت تولیدی فعالیت خود را آغاز نموده و همواره تلاش نموده تا با پیاده سازی و برنامه ریزی‌های دقیق نت در حوزه نگه‌داشت تجهیزات در حوزه کارفرمایی نیز خدمات متعددی را به صنایع پتروشیمی و نفت در کشور ارائه نماید.

در این واحد مطابق مبانی اصلی نت و همچنین سیاست گذاری‌های صورت گرفته، هدف اول ، نگهداری(Maintenance) از محصولات تولیدی این شرکت می‌باشد و در گام بعد و در صورت نیاز، به تعمیرات(Repair) تجهیزات پرداخته می‌شود. با عنایت به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات تولیدی در شرکت دانش بنیان همگام صنعت، این واحد پس از ارسال تجهیز سانتریفیوژ دکانتر به سایت مشتری، با بررسی‌های دقیق و کنترل‌های دوره ای و منظم در سایت مشتری به ماموریت خود در خصوص عملیاتی نگه‌داشتن دستگاه‌های سانتریفیوژ دکانتر می‌پردازد.

به کارگیری سیستم نت خاص یک سازمان، می‌تواند نقش بسیار زیادی را در کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی ایفا نماید. اما این تأثیرات تنها محدود به هزینه نبوده و در سرعت ارائه محصول در کل زنجیره تامین، کیفیت محصول، قابلیت اطمینان، چابکی سازمان و عواملی از این دست تاثیر گذار خواهد بود. از این رو می‌توان به نقش مهم استراتژی‌های مختلف نگهداری و تعمیرات بر روی کسب ‌وکار یک بنگاه اقتصادی پی برد. در صورتی که تمامی فعالیت‌ها و عملیات نگهداری در قالب یک سیستم تعریف شود، موجب فعالیت و کار بی وقفه ماشین‌آلات و دستگاه در سیستم با کمترین هزینه مصرفی و تعمیراتی است. تعمیر و نگهداشت ماشین‌آلات و دستگاه ها،با توجه به استهلاک و فرسایش مداوم آنها، بخش عمده‌ای از هزینه‌های تولید را در یک مجموعه صنعتی در بر می‌گیرد.

واحد نگهداری و تعمیرات شرکت همگام صنعت ایستا اهواز با بهره گیری از روش های BM ، TPM ، RCM:

  • بازدید مرتب تجهیزات
  • رفع عیوب و نواقص احتمالی و جلوگیری از وقوع آسیب‌های بزرگ
  • تعمیرات دوره‌ای در فواصل معین

به ارزیابی، سرویس‌کردن، روغن کاری ، تعمیر یا جابجایی قطعات و تجهیزات سازمان پرداخته تا سرمایه‌های موجود، دستگاه‌ها، تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات و زیرساخت‌ها در راستای تولید استفاده شوند و با برنامه و زمان بندی باعث به حداقل رسیدن اتلاف زمان و منابع و استفاده از آنها می‌شود. در نتیجه افزایش حداکثری تولید محقق می‌شود.